Ministerstwo
Cyfryzacji

FAQ Aplikacja mObywatel

Aktywacja, logowanie i hasła

Co to jest profil zaufany (PZ)? Dlaczego jest potrzebny do aktywacji?

Profil zaufany to bezpłatne narzędzie, za pomocą którego potwierdzisz tożsamość w internecie – na przykład gdy korzystasz z e-usług.
Dzięki niemu dostawca aplikacji ma pewność, że nikt pod Ciebie się nie podszywa.
Załóż profil zaufany on-line lub dowiedz się więcej.

Czy mogę ustawić dowolne hasło do aplikacji?

Hasło musi spełniać określone wymagania. Dzięki temu twoje dane w aplikacji są bezpieczne.
Hasło musi mieć minimum 8 znaków i co najmniej:

  • jedną dużą i małą literę,
  • jedną cyfrę,
  • jeden znak specjalny.

Nie pamiętam hasła do aplikacji. Jak je zmienić?

Nie możesz zmienić hasła w aplikacji.
Jeśli nie pamiętasz hasła:

  1. Usuń aplikację z telefonu.
  2. Zainstaluj ją ponownie – podczas instalacji ustaw nowe hasło.

Możesz także skorzystać z funkcji czyszczenia danych aplikacji w twoim telefonie.
Ze względu na bezpieczeństwo nowe hasło możesz ustawić tylko podczas instalowania aplikacji. Potem hasło zostaje zaszyfrowane.
Uważaj, żeby twoje hasło nie dostało się w niepowołane ręce!

Dlaczego aplikacja wymaga pozwolenia na połączenia telefoniczne?

Aplikacja NIE wykonuje połączeń telefonicznych.
Dzięki pozwoleniu aplikacja może odczytać te dane twojego telefonu, które są potrzebne do zapewnienia bezpieczeństwa.

Zastosowanie i dostępność aplikacji

Kiedy mogę używać aplikacji mObywatel?

Za pomocą aplikacji możesz potwierdzać i sprawdzać tożsamość, na przykład gdy:

  • masz stłuczkę,
  • wynajmujesz mieszkanie,
  • sprzedajesz samochód.

Pamiętaj, że druga osoba musi korzystać z aplikacji mObywatel lub mWeryfikator.

Czy aplikacja jest dowodem osobistym?

Aplikacja NIE jest dowodem osobistym i go NIE zastępuje.
Za pomocą aplikacji NIE potwierdzisz tożsamości w kontakcie z urzędnikiem lub policjantem – na przykład podczas:

  • kontroli drogowej,
  • wizyty w urzędzie,
  • przekraczania granicy.

NIE potwierdzisz tożsamości w żadnej sytuacji, w której prawo wymaga okazania dowodu osobistego.

Na jakie systemy mobilne jest dostępna aplikacja?

Aplikacja jest dostępna dla systemów:

  • iOS w wersji 11.0.3 i wyższej,
  • Android w wersji 6.0 i wyższej.

Skąd mogę pobrać Aplikację mObywatel?

Aplikację udostępnia:

  • Google Play Store – na urządzenia z systemem Android,
  • Apple App Store – na urządzenie z systemem iOS.

Aplikacja jest dostępna w Polsce, Wielkiej Brytanii, Irlandii, Niemczech oraz USA.

Funkcjonalności aplikacji, przechowywanie i wymiana danych

Jak długo aplikacja przechowuje moje dane?

W aplikacji mObywatel twoje dane są automatycznie kasowane z telefonu drugiej osoby po 30 dniach od ich udostępnienia.
W aplikacji mWeryfikator informacje o przekazaniu Twoich danych są kasowane po upływie 1 roku.
Pamiętaj, że Twoje dane na każdym etapie procesu ich udostępniania są bezpieczne – między innymi dzięki temu, że są szyfrowane.

Kiedy będzie można logować się do aplikacji za pomocą Touch ID, Face ID (iOS) i Fingerprint (Android)?

Planujemy udostępnienie funkcjonalności Fingerprint, dodatkowo zabezpieczonej kodem PIN, dla systemu Android.
Pracujemy również nad wprowadzeniem funkcji Touch ID oraz Face ID dla systemu iOS.

Czy można wymieniać się danymi pomiędzy urządzeniami, które mają różne systemy operacyjne – Android oraz iOS?

Ograniczenia technologiczne systemów nie pozwalają na wymianę danych między urządzeniami z iOS-em a urządzeniami z Androidem.

Wsparcie

Nie ma informacji, której szukasz? Zadzwoń do naszych ekspertów
pod numer +48 42 253 54 74, od poniedziałku do piątku,
z wyjątkiem świąt, w godzinach 07.00-18.00.

Masz pomysł na rozwój aplikacji? Napisz do nas!
e-mail mobywatel@mc.gov.pl